news

תואר מגיסטר למדעים בפיזיקה לשנת תשפ"א

אחרי שנה של טקסים בזום, הפקולטה לפיזיקה חזרה "לשגרה" והעניקה לבוגרי תואר מגיסטר תעודות בטקס שנערך באופן פרונטלי. דיקן הפקולטה, פרופ' אהוד בכר, הודה למשפחות התומכות של 20 הסטודנטים המסיימים, חלקם ממשיכים לדוקטורט. עוד הסביר הדיקן כיצד פיזיקה, כמדע טהור, אולי אינה "נספרת" כמקצוע, אך שימושית בכל תחום, מרתקת ללימוד ונדרשת בחברות רבות במשק.


תואר מגיסטר הוא מיוחד – חצי מהזמן בתואר נדרש לביצוע מחקר אקדמי. כל מי שהתנסה בשנת מחקר כזו, לומד ומבין בעצמו עד כמה מעט אנחנו יודעים ועוד יותר מזה – עד כמה אנחנו לא יודעים וצריכים לשאול ולהמשיך לחקור. החוויה שאיתה יוצאים הסטודנטים שווה יותר מכל תעודה – ההתנסות, הלמידה, המחקר – מיומנויות לחיים.


אחד הרגעים המרגשים בטקס היה נאומה של נועה קפלן, אשר סיימה את התואר בהצטיינות יתרה ודיברה כנציגת המחזור המסיים. המחקר של נועה עסק באסטרופיזיקה, נושא שתמיד סיקרן אותה (ובמילים שלה – גם התמונות ממש יפות). נועה הדגישה שהדבר הכי חשוב אותו למדה, שלהיות פיזיקאי פירוש הדבר לא רק לדעת פיזיקה אלא לדעת לפתור בעיות. וכמו שפרופ' נועם סוקר, המנחה של נועה בתואר, נוהג לומר: "אם אתם אוהבים מישהו, תזרקו אותו לחור שחור. ככה תראו אותו לנצח."

 

לצפייה בגלריית התמונות מאירוע לחצו כאן


לצפייה בהקלטת האירוע לחצו כאן

 

ברכות חמות לבוגרים החדשים!! נתראה בסיום הדוקטורט

לצפייה בטקס לחצו כאן.