news

טקס מאסטר תש"ף

הפקולטה קיימה טקס מקוון ראשון בו הוענק תואר מגיסטר למדעים בפיזיקה לשנת תש"ף ל23 בוגרות ובוגרים.

 

דיקן הפקולטה פרופ' אהוד בכר ברך את הסטודנטים וסיפר להורים הנרגשים, "יש מעבר פאזה בין התואר הראשון, בו בעיקר לומדים לקורסים, לבין תלמידי מחקר שבעצם מבצעים בעצמם את הפעילות המחקרית... חכם אמר פעם: בתואר ראשון מתפעלים מכמה אנחנו יודעים, ובתואר שני מתפעלים מכמה אנחנו לא יודעים" כמה ידע אנחנו מחפשים וחוקרים. תלמידי המחקר הם החלק הארי של המחקר בפקולטה... הם אלה שמביאים את הרוח החדשה והרעיונות החדשים, הם כופרים בעיקר. אנחנו מנסים לחנך את הסטודנטים שלנו להיות מסוגלים לטעון ולהתווכח ולא לקבל סמכות".
"פיזיקה היא במידה רבה הפקולטה הכי חשובה בטכניון. הסטודנטים שלנו נמצאים בכל מקום בטכניון, מביולוגיה ועד מדעי המחשב, ובתעשייה. אין כמעט מקום שנוגעים בו בכלכלה הישראלית, בביטחון הישראלי ובאקדמיה הישראלית שלא פוגשים בו בוגרי פיזיקה. אנחנו גאים בכל אחד מכם."

 

פרופ' אריק אקרמן, סגן דיקן לימודי מוסמכים, הוסיף ואמר "התואר השני משמעותי ונותן טעימה למחקר, ואח"כ נותן הזדמנות להמשיך לתואר שלישי או לפנות לאפיק אחר". "תודה על שבזכותכם במשך השנים הצלחנו לבנות קבוצה של סטודנטים לתואר שני ושלישי שעובדת קשה על מחקר ברמה גבוהה, ובאווירה טובה... בשם כל המנחים, תודה על המחקר הנפלא שעשיתם במשך שנתיים ויותר, תודה על העבודה החשובה בתחום ההוראה.
תודה רבה ובהצלחה בכל כיוון בו תלכו."

 

נעלה את האירוע המיוחד נציגת הבוגרים רוני גופמן. "הדרך של כל בוגר ובוגרת היתה שונה, וזה מה שמייחד כל תוצר, אך ישנן התנסויות משותפות לכולנו שהופכות את החוויה הזאת כאן בפקולטה למיוחדת במינה – העצות מהמנחים ומחברי הסגל, השיחות המדעיות בקפה, האפשרות להעביר את הידע שלנו לסטודנטים בתחילת דרכם, ועוד". "תודה למנחים שליוו אותנו בצעדים הראשונים בעולם המחקר, שהסבירו ולימדו בסבלנות אין קץ. תודה לפקולטה שנתנה לנו את הזכות להגיע כל בוקר לעשות את הדבר שאנחנו הכי אוהבים בעולם בראש שקט והמון תמיכה. וכמובן, תודה לחברים שלי שמסיימים איתי היום שתמיד התעניינתם, שאלתם, ונתתם עוד נקודת מבט."

 

 

ברכות לבוגרים !

 

לצפייה בטקס המקוון המלא:
https://www.facebook.com/watch/?v=3569399523127292