news

תמונות הסטודנטים המרואיינים (מלמעלה למטה): זהר גלעד, אמציה גרמי, ג'וזף מועלם, עלאא מוראר, עידו שיוביץ.

מאת: לירן גולדשטיין

 

הפקולטה לפיזיקה בטכניון נרגשת לפתוח שנה אקדמית חדשה, ומקבלת בברכה לשורותיה צעירות וצעירים סקרנים ומלאי מוטיבציה - סטודנטיות וסטודנטים חדשים שעתידים להפוך למובילים במחקר המדעי בישראל ובתעשיית ההייטק. הם מגיעים ממגוון רקעים וחתכים באוכלוסיה, ומרחבי המדינה (וגם מחוץ לה!).
על מנת לחגוג את פתיחת השנה האקדמית החדשה, על אף הקורונה, שלחנו את כתב הפקולטה לירן גולדשטיין לראיין חמישה סטודנטים חדשים לתארים מתקדמים. אנו שמחים להציג בפניכם את הסיפור שלהם

 

זהר גלעד. "אני בן 30, נשוי. במקור מיקנעם המושבה שבצפון הארץ. עשיתי תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון, תוך כדי השירות הצבאי. אחרי שהשתחררתי החלטתי שאני רוצה לעבור לפיזיקה. במשך שנה וחצי למדתי קורסי השלמה בשביל לעבור ישירות לתואר שני בפיזיקה בטכניון והיום אני משתלם למאסטר בפקולטה. עד כה נתקלתי בפקולטה רק בפרופסורים מאוד נחמדים. אתה מרגיש שהם מאוד רוצים בטובתך, מאוד רוצים לקדם אותך, וזה הדבר שהכי חשוב לי כסטודנט לתואר מתקדם"

"כרגע אני חוקר אטומים קרים במעבדה של פרופסור יואב שגיא. במעבדה אנחנו משתמשים במחקר הזה כדי לנסות לבנות מחשב קוונטי. אני מאמין שארצה להישאר בתחום של מחשוב קוונטי, אבל אני לא יודע אם דווקא דרך אטומים קרים. אני רוצה להישאר בתחום הזה בגלל הפרקטיות שלו - הוא לא רק מחקרי, אלא יכול לתרום גם לדברים ממשיים בחיים עצמם. זו גם הסיבה שהלכתי למחקר ניסיוני ולא תיאורטי"

"אני מאמין שאמשיך ללימודי דוקטורט, גם כן בפיזיקה בטכניון, בהנחה שאתקבל. אני חושב שבשלב מסוים אעבור לעסוק ביזמות, אולי להקים משהו בעצמי או עם חברים, אבל רק אחרי שאני ארגיש שלמדתי מספיק"

 

אמציה גרמי. "אני גר ביודפת, כחצי שעה מחיפה, נשוי ואב לשניים. אבא שלי וסבתא שלי בוגרי טכניון, כך שזה מקום מוכר עבורי. את התואר הראשון עשיתי באוניברסיטת בן גוריון במתמטיקה ומחשבים, במסגרת השירות הצבאי שלי כטייס. השתחררתי ב-2014 והתחלתי ללמוד בטכניון הנדסת מכונות. לאחר שני סמסטרים החלטתי לשנות תחום ולעבור לפיזיקה. עזבתי את הטכניון מסיבות אישיות, ובשנה וחצי האחרונות חזרתי לכאן בשביל לעשות השלמות במסגרת לימודי חוץ, והסמסטר התחלתי תואר שני בפיזיקה"

"כרגע עוד אין לי תחום מחקר ספציפי שארצה להתמקד בו, בין היתר מכיוון שיש לי פחות ידע ממי שלמד תואר ראשון בפיזיקה. הרבה תחומים שנחקרים בפקולטה מעניינים אותי, למשל פיזיקת המצב המוצק, מכניקת זורמים וכאוס פרקטלי"

"השאיפה הכי גדולה שלי היא להמשיך ללימודי דוקטורט ולהמשיך במחקר. כרגע אני עובד בחברת ג'נרל אלקטריק בחיפה בתחום הרפואה הגרעינית. ככל שעובר הזמן אני רואה שיש דברים שרק במסגרת האקדמיה אפשר לפגוש ולהתנסות בהם. רק כאן אתה יכול להגיע למקומות ומחוזות רחוקים בתחום הזה"

 

ג'וזף מועלם. "אני בן 22, במקור מכפר עיילבון. אני אוהב פיזיקה עוד מגיל צעיר, ספציפית כל דבר שקשור באסטרופיזיקה. אני אוהב לחקור דברים, אז לאחר שסיימתי את השירות הלאומי אמרתי לעצמי "טוב, נלך ללמוד פיזיקה". את התואר הראשון שלי סיימתי במסלול פיזיקה ומתמטיקה במכללת אורנים"

"בחרתי בלימודי תואר שני בפיזיקה בטכניון מאחר וזהו מכון בעל שם עולמי, הן ברמת המחקר הגבוהה והן ברמת ההוראה הגבוהה, אשר בעיניי הוא גם מכון המחקר המוביל בישראל. התחלתי לא מזמן את התואר השני בפיזיקה, ואני מתכנן להתמקד במחקר בתחום האסטרופיזיקה. היה לי חשוב ללמוד במכון מחקר בעל שם בזירה הבין-לאומית מכיוון שלאחר שאשלים את לימודי התואר השני והדוקטורט אני שואף לעשות פוסט-דוק בחוץ לארץ, למשל בקל-טק"

 

עלאא מוראר. "אני בן 26. ההתעניינות שלי בפיזיקה החלה בתיכון בגלל שזהו תחום שמנסה לפענח את הסודות הגדולים ביותר בטבע וביקום כולו"

"יש לי תואר ראשון בפיזיקה מאוניברסיטת ביר-זית, ותואר שני בפיזיקה מאוניברסיטת אל-קודס, שתיהן נמצאות בגדה המערבית. בחרתי להמשיך את לימודי בטכניון בגלל שהמוסד מדורג גבוה יותר מהאוניברסיטאות הקיימות בגדה המערבית,
וכי הוא מדורג גבוה בהשוואה למכוני מחקר אחרים בעולם"

"אני נרגש מאוד להצטרף לפקולטה לפיזיקה בטכניון כסטודנט לתואר שני, ואני מתכנן להתמקד במחקר בתחום פיזיקה של אנרגיות גבוהות. אחרי שאשלים את התואר השני אני מתכוון להמשיך ללימודי דוקטורט בפיזיקה. למרות שאני עדיין לא יודע היכן אלמד את הדוקטורט, יהיה לי הכבוד להמשיך וללמוד גם אותו כאן"

 

עידו שיוביץ. "אני בן 26, במקור מכפר סבא. למדתי תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובשנה האחרונה של הלימודים השתלבתי במעבדת מחקר בה עסקנו בחקר אקסיטונים. בנוסף למדתי בעצמי על פיזיקת המצב המוצק"

"בחרתי להמשיך את הלימודים שלי בטכניון בגלל ששמעתי על הרמה הגבוהה של המוסד, וגם בזכות בת הזוג שלי שלומדת בטכניון רפואה. באתי בעקבותיה לטכניון ללימודי תואר שני בפיזיקה, ונכון לעכשיו אין לי עדיין תחום מחקר מועדף. אין לי מושג מה הכי הכי מעניין אותי! עד עכשיו כל תחום שנכנסתי בו קצת יותר לעומק וקראתי עליו נראה לי מאוד מעניין. למשל, בין שנה ב' לשנה ג' הלכתי לכל מיני מפגשים והרצאות בנושא פיזיקה לא לינארית ומצאתי שהנושא הזה מאוד מעניין. כרגע אני שומר על ראש פתוח"

"בינתיים אני מאוד נהנה מללמוד ואני לא שולל להישאר באקדמיה, אבל אם תהיה עבודה מאוד מעניינת בהייטק - גם זו אפשרות טובה מבחינתי. אני באמת מאוד נהנה מהלימודים ואני לא מרגיש צורך עז לצאת מהאקדמיה בזמן הקרוב"

 

בהצלחה לכל הסטודנטים בפוקלטה!