news

טכוומן 2022

כ-700 תלמידות תיכון מצטיינות מרחבי הארץ השתתפו בשבוע שעבר באירוע TechWomen

השמיני בקמפוס הטכניון. האירוע הציג בפניהן את הלימודים בטכניון ואת ההזדמנויות הגלומות בתואר אקדמי במדעים ובהנדסה. אירועי TechWomen כבר הובילו תלמידות תיכון רבות להשקעה בלימודי מדע וטכנולוגיה ולבחירה בלימודי תואר ראשון. אירועים אלה מתקיימים באדיבות הקרן להעצמת בנות ע"ש רוזלין אוגוסט.

 

במליאת הפתיחה שמעו התלמידות הרצאות של חוקרות הטכניון ולאחר מכן הן סיירו בפקולטות השונות. את המליאה הנחתה ד"ר אפרת סבח, בוגרת הפקולטה לפיזיקה לשלושה תארים, אשר סיפרה לתלמידות על דרכה בעולם המדעים. "בערך בגיל 12 הבנתי שהסקרנות שלי מתכנסת למילה מופלאה אחת: פיזיקה ", סיפרה, "לשמחתי דבקתי באהבתי לפיזיקה והתמקדתי באסטרופיזיקה, תחום שבו עשיתי גם את הדוקטורט. אני מבקשת גם מכן – תאמינו בעצמכן, תתעלמו מרעשי רקע מיותרים ואל תחששו מאתגרים ". סגנית נשיא הטכניון לגיוון והכללה, פרופ' עדי זלצברג מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, אמרה למשתתפות כי "אתן דור העתיד של ישראל, וחשוב לי לומר לכן שאין לנשים שום מגבלות חוץ מדעות קדומות של הסביבה. הלימודים בטכניון יפתחו עבורכן אפשרויות לקריירה מדהימה, מספקת וגם מתגמלת, בין אם תבחרו במחקר אקדמי ובין אם תצאו מהטכניון לעולם שבחוץ".

 

בפקולטה פגשו התלמידות בחברת הסגל ד"ר אנה פרישמן לשיחה מחקרית מרתקת, ובסטודנטיות אביגיל דישי, ענבר קזס, רוני גופמן ונעה זילברמן אשר שיתפו חוויות מלימודי הפיזיקה ועולם המחקר וענו לתלמידות על שאלות הנוגעות לבחירות ולבטים לקראת לימודי תואר ראשון מדעיים.

לקריאה נוספת בקרו ב YNET