news

טכוומן 2021

 
1000 תלמידות תיכון מצטיינות מכל הארץ השתתפו ב-TechWomen2021,

אירוע שנועד לעודד תלמידות תיכון מצטיינות להשקיע ולהמשיך בלימודי מתמטיקה ומדעים. האירוע שהתקיים השנה בפעם השביעית, התקיים באופן מקוון ושודר מהאולפן בטכניון לעשרות כיתות ברחבי הארץ.


אירועי TechWomen מתקיימים באדיבות הקרן להעצמת בנות ע"ש רוזלין אוגוסט. רוזלין, שביקרה בטכניון באירוע 2018TechWomen, תורמת לפעילות זו מתוך אמונה בחשיבות עידודן של נשים צעירות לבחור במסלולים מדעייים-הנדסיים. היא בירכה את התלמידות מביתה בפלורידה, ארה"ב, וסיפרה להן כי גדלה בסביבה שהדגישה כל מה שילדות, נערות ונשים אינן יכולות לעשות – לנהל עסקים, לדוגמה. היא נולדה בווירג'ינה למשפחה של מהגרים יהודיים ורצתה לנהל את העסק המשפחתי, אבל אביה אמר לה שזה "ביזנס שאינו מתאים לנשים". למרות זאת היא השלימה בסופו של דבר לימודי מנהל עסקים והפכה את העסק המשפחתי לאימפריה. "תמיד הרגשתי שנשים יכולות לעשות כל מה שיירצו," היא אמרה לתלמידות. "השקעתי בתוכנית TechWomen כדי שתבואו ללמוד בטכניון, תצאו לעולם ותשנו אותו לטובה. אני מאמינה בכן בכל ליבי ובטוחה שתעשו דברים מדהימים, ואין לי ספק שאחרי שתבלו קצת זמן בטכניון תתאהבו בו כמוני."


 
פרופ' אילת פישמן, דיקנית הסטודנטים בטכניון, בירכה את התלמידות ואמרה כי "הגעתי לטכניון בשביל השילוב בין כימיה, ביולוגיה והנדסה – שילוב שמצאתי בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון. אחרי תואר ראשון ושני יצאתי לתעשייה אבל הבנתי שכדי להתקדם אצטרך תואר שלישי – ומאז אני כאן. אני עוסקת במחקר מגוון בנושאים כגון תחליפי חלבון מהצומח, בשר מתורבת, ייצור ביו-דלק ופיתוח תרופה חדשה לאלצהיימר. כיום 44% מהסטודנטים בטכניון הן סטודנטיות, ועד שתצטרפו אלינו כבר נתקרב ל-50%."


 
את האירוע הנחתה האסטרופיזיקאית ד"ר אפרת סבח, שהשלימה שלושה תארים בפקולטה לפיזיקה בטכניון. היא סיפרה כי "כילדה תמיד שאלתי שאלות על העולם מסביבי, ואבא שלי, שאינו מדען ולא מהנדס, גילה המון סבלנות לשאלות האלה. כיום אני יודעת שהלימודים בטכניון נותנים לנו את הרקע שמאפשר לנו לעשות כל מה שנרצה. לכן, גם אם אתן לא בטוחות מה תעשו כשתהיו גדולות, הטכניון הוא מקום מעולה להתחיל בו."

 

לקריאת הידיעה המלאה בקרו באתר הטכניון.